Attraktie-Crypto

Martinez
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-04-2019 15:10

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Martinez » 25-12-2019 12:44

Vrolijk kerstfeest allemaal.
Ik heb al een account op themepark, maar lurk er laatste tijd meer dan dat ik er post.
Waarom doet dat keploink?

Robkuh84
Site Admin
Berichten: 103
Lid geworden op: 05-04-2019 07:13

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Robkuh84 » 27-12-2019 08:25

Zullen we nog even op een reactie van Joost wachten en dan per 01-01-2020 overgaan?

Hieronder alvast wat regels die we kunnen vermelden. Graag aanvullen indien we nog iets missen
- Het moet gaan om een cryptische opgave
- De persoon die de opgave als eerst compleet beatwoord mag de volgende opgave plaatsen.
- Plaats de nieuwe opgave pas nadat het antwoord is goedgekeurd door degene die de opgave heeft geplaatst.
- De opgave moet een attractie, gebouw, personage of deel (bijvoorbeeld een scene) van een attractie zijn

Amelie
Berichten: 76
Lid geworden op: 05-04-2019 09:24

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Amelie » 27-12-2019 09:01

Per 1 jan starten lijkt me goed. Joost kijkt hier niet zoveel meer op, maar zou leuk zijn als hij ook meegaat.

Aanvullingen:
- plaats de opgave vetgedrukt, voor de herkenbaarheid
- de plaatser van de opgave beslist in twijfelgevallen.

Je laatste punt misschien nog aanvullen met: of iets anders dat duidelijk metcde Efteling te maken heeft ?

En maak er bij je 2e streepje even beantwoordt met dt van ;)

Heb jij al een goeie startopgave in gedachten, Rob?
Niet al te moeilijk beginnen, zou ik zeggen.

Martinez
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-04-2019 15:10

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Martinez » 27-12-2019 11:31

Ik zou er ook bij vermelden, dat niet alleen de oplossing gegeven moet worden, maar ook de verklaring.
Ik begrijp dat je dat met de volledige oplossing bedoelt, maar het kan het beste zo duidelijk mogelijk beschreven worden. Wellicht met een eenvoudig voorbeeld?
Waarom doet dat keploink?

Robkuh84
Site Admin
Berichten: 103
Lid geworden op: 05-04-2019 07:13

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Robkuh84 » 27-12-2019 14:10

kijk, samen komen we er wel.

Hieronder alvast wat regels die we kunnen vermelden. Graag aanvullen indien we nog iets missen
- Het moet gaan om een cryptische opgave.
- plaats de opgave vetgedrukt, voor de herkenbaarheid.
- De opgave mag een attractie, gebouw, personage of deel van een attractie zijn (bijvoorbeeld een scene). Ofwel, alles wat met de Efteling te maken heeft.
- De persoon die de opgave als eerst compleet beantwoordt mag de volgende opgave plaatsen. met compleet wordt bedoeld: het juiste antwoord én een volledige verklaring.
- Bij twijfel beslist de persoon die de opdracht geplaatst heeft of het goed is.
- Plaats de nieuwe opgave pas nadat het antwoord is goedgekeurd door degene die de opgave heeft geplaatst.

Ik heb nog niet nagedacht over een opgave, maar zat inderdaad ook aan een makkelijke (en duidelijke) opgave te denken om mee te beginnen. Mochten jullie suggesties hebben, dan hoor ik het wel. Ik denk ook dat we de overige leden een eerste kans moeten geven om het te raden, zodat ze wat enthousiaster worden.

Amelie
Berichten: 76
Lid geworden op: 05-04-2019 09:24

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Amelie » 28-12-2019 22:43

Helemaal mee eens

Amelie
Berichten: 76
Lid geworden op: 05-04-2019 09:24

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Amelie » 03-01-2020 10:14

Ik denk dat we wel mogen concluderen: Joost zwijgt en stemt toe.
Had je al een startopgave? Anders kunnen we er ook wel 1 herhalen, bv die uit het begin:
Logeert de muzikant in een herberg in Londen?

Robkuh84
Site Admin
Berichten: 103
Lid geworden op: 05-04-2019 07:13

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Robkuh84 » 03-01-2020 13:48

Ik heb nog niet de tijd gehad om een startopgave te bedenken. Ivm mijn vakantie heb ik maandag pas tijd om alles op de site te zetten. Je opgave is wel goed denk ik. Misschien nog een opgave bij de regels als voorbeeld met uitleg erbij vermelden?

Joost6786
Site Admin
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-04-2019 15:41

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Joost6786 » 04-01-2020 15:38

Hallo,

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Omdat ik op dit moment aan het herstellen ben van een burn out had ik alleen nog vluchtig de berichten gelezen.

Het staat iedereen vrij om op een ander forum een soortgelijk topic te plaatsen en/of daar te reageren.
Ik ga niet mee naar een ander forum.

De regels ben ik het mee eens. Er kunnen altijd nog regels toegevoegd/gewijzigd worden, mocht dat het spel ten goede komen.

Groeten, Joost

Amelie
Berichten: 76
Lid geworden op: 05-04-2019 09:24

Re: Attraktie-Crypto

Bericht door Amelie » 05-01-2020 15:30

O, dat is vervelend Joost, veel sterkte ermee!
Eén van de nadelen van de digitale wereld is dat je zoiets niet door hebt van elkaar...

Jammer dat je niet mee wilt naar themepark. Ik ben wel benieuwd naar de reden. Maar weet niet of je nu zin hebt om 't uit te leggen.

Martin, Rob, zetten wij het wel door of blijven we toch hier?
Ik denk op zich dat we het wel kunnen doen. Voor de levendigheid van het spel is het wel goed.
En wie weet bedenkt Joost zich op een later moment en sluit hij alsnog aan.

Plaats reactie